افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

معرفی دستگاه برای تست قند خون + قیمت مناسب ترین دستگاه

  • کد خبر : 3782
معرفی دستگاه برای تست قند خون + قیمت مناسب ترین دستگاه

قند خون در واقع میزان گلوکز موجود در خون می‌باشد که اگر این میزان به طور مداوم بالا باشد، فرد مبتلا به دیابت است. در واقع دیابت زمانی رخ می‌دهد که میزان سطح انسولین خون کم‌تر از حالت مورد نیاز برای نگه داشتن میزان قند خون در محدوده طبیعی باشد. دیابت زمینه ساز بسیاری از […]

قند خون در واقع میزان گلوکز موجود در خون می‌باشد که اگر این میزان به طور مداوم بالا باشد، فرد مبتلا به دیابت است. در واقع دیابت زمانی رخ می‌دهد که میزان سطح انسولین خون کم‌تر از حالت مورد نیاز برای نگه داشتن میزان قند خون در محدوده طبیعی باشد.

دیابت زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری چشم، بیماری‌های قلبی عروقی، آترواسکلروز، سکته و یا حمله قلبی می ‌باشد.

از این رو بسیاری از پزشکان به منظور جلوگیری از پیشرفت و تحت کنترل داشتن میزان قند خون در این افراد، سنجش روزانه میزان گلوکز خون را تجویز می‌نمایند. سنجش میزان گلوکز خون هم در آزمایشگاه‌ها و هم در خانه توسط دستگاه قند خون امکان پذیر می باشد.

به طور کلی دستگاه‌های قندخون خانگی از طریق سه روش اقدام به سنجش میزان قند خون می‌نمایند. این سه روش منجر به تمایز و تفاوت در قیمت دستگاه قند خون شده است. این سه روش شامل، تهاجمی، غیر تهاجمی و دستگاه پایش مداوم قند خون (CGM) می‌باشد.

دستگاه تست قند خون تهاجمی

این نوع دستگاه قند خون از رایج‌ترین انواع دستگاه تست قند خون می‌باشد که دارای مصارف خانگی و پزشکی است.

دستگاه تست قند خون تهاجمی یک دستگاه کوچک پرتابل بوده که داری لنست و نوار تست می‌باشد. برای اندازه‌گیری قند خون در ابتدا دستگاه را روشن کرده و نوار تست را در داخل دستگاه قرار دهید. نوک انگشت خود را ضد عفونی نمایید.

سپس توسط لنست یا همان سوزن اقدام به سوراخ نمودن انگشت اشاره نمایید. خون خود را بر روی نوار تست قرار دهید، در این حالت دستگاه اقدام به سنجش میزان قند خون نموده و عدد سنجیده شده بر روی مانیتور نمایان می‌گردد.

قیمت دستگاه قند خون تهاجمی بر حسب ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه مانند حافظه با یکدیگر متفاوت است.

دستگاه تست قند خون غیر تهاجمی

این نوع دستگاه شامل یک مانیتور کوچک و پرتابل بوده که اغلب بر روی بازو و در حالت تماس مستقیم با پوست قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای حسگرهای فیزیکی و شیمیایی مختلف است که از این طریق اقدام به سنجش میزان قند خون می‌نماید.

این دستگاه‌ها گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی است که نیازمند سنجش روزانه میزان سطح قند خون خود هستند. محدود بودن تعداد عرضه این دستگاه باعث افزایش قیمت دستگاه قند خون غیر تهاجمی نسبت به سایر دستگاه‌ها شده است.

دستگاه پایش مداوم قند (CGM)

این دستگاه‌ها دارای یک مانیتور کوچک به همراه سنسورهای انتقال از راه دور است که در طول شبانه روز بر روی بازوی فرد قرار گرفته و اقدام به سنجش مکرر قند خون فرد می‌نماید.

یکی از بهترین انواع دستگاه‌های قند خون دستگاه قند خون اکیوچک می‌باشد که دارای سرعت و دقت اندازه گیری بالایی است. دستگاه های تست قند خون اکیو چک دارای نوار تست قند خون اکیوچک می‌باشند.

نوار قند خون اکیو چک نوار‌های تست کوچکی هستند که بسته به نوع نوار از آنزیم‌های مختلفی ساخته شده اند. نوار قند خون اکیوچک دارای روکش طلا بوده که این ویژگی منجر به افزایش قابلیت جذب خون توسط نوار تست شده است. جهت تشخیص دقیق میزان گلوکز موجود در خون توسط دستگاه قند خون، باید حداقل ۰.۱ یا ۰.۲ میکرولیتر خون را در محل مربوط به جایگذاری نمونه خون در نوار قند خون اکیوچک قرار دهید.

نوار قند خون اکیوچک جهت استفاده نیاز به کد گذاری ندارد و همین امر استفاده از این نوار تست را آسان کرده است.

نوار قند خون اکیوچک یکبارمصرف بوده و پس از استفاده باید به صورت ایمن دور انداخته شود.

این نوارها دارای ویژگی‌ منحصر به فردی بوده که پس از قرارگیری خون در نزدیکی نوار، خون به سرعت به جذب می‌گردد.

نوار قند خون اکیوچک در بسته‌های پنجاه تایی به بازار عرضه شده و قابل استفاده بر روی تمامی انواع دستگاه قندخون اکیوچک می‌باشد.

یک نوع مانع محافظ شفاف تمام طول نوار تست قند خون اکیوچک را پوشش می‌دهد که به منظور سهولت در استفاده و حفاظت از نوار تست بر روی آن تعبیه شده است. نحوه استفاده از نوار تست قند خون اکیوچک بسیار ساده می‌باشد.

  • پس از خرید نوار تست قند خون اکیو چک بهتر است همواره به تاریخ انقضای آن دقت نمایید.
  • همچنین پس از هربار استفاده درب نوار تست را بسته و آن را در جای خشک و دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید قرار دهید.

امروزه با شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر ریه افراد، استفاده از انواع پالس اکسیمتر رواج پیدا کرده است.

در واقع پالس اکسیمتر‌ها دستگاه‌هایی هستند که به سنجش میزان اکسیژن خون می‌پردازند.

دستگاه‌های پالس اکسیمتر دارای انواع مختلفی بوده که یکی از بهترین انواع آن دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی می‌باشد.

به طور کلی انواع پالس اکسیمتر انگشتی یک دستگاه کوچک پروب یا گیره مانند است که به انگشت اشاره فرد متصل شده و از طریق یک روش غیرتهاجمی و بدون درد اقدام به سنجش میزان اکسیژن اشباع خون و ضربان قلب می‌نماید.

این دستگاه جهت سنجش میزان اکسیژن دو طول موج از خود منتشر می‌کند. هموگلوبین‌ موجود در خون بر حسب میزان اکسیژنی که حمل میکند مقدار معینی از طول موج‌ را جذب می‌کند، طول موج جذب شده نشان دهنده میزان اکسیژن اشباع در خون است.

طول موج دوم که از نوع مادون قرمز است اقدام به سنجش اکسیژن غیر اشباع خون می‌نماید.

در برخی از شرایط از انواع دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی نیز می‌توان بر روی لاله گوش استفاده نمود با اینحال دقیق ترین روش قرار دادن دستگاه بر روی انگشت اشاره می‌باشد.

از پالس اکسیمتر انگشتی می‌توان در خانه، آمبولانس و یا در بیمارستان در حین عمل جراحی استفاده نمود. پالس اکسیمتر انگشتی دارای دقت اندازه‌گیری بسیار بالا و تحت شرایطی دارای یک یا دو درصد خطا در میزان اکسیژن سنجیده می‌باشد.

اگر میزان اکسیژن اشباع سنجیده شده توسط پالس اکسیمتر انگشتی کم‌تر از ۹۵ باشد فرد دچار هیپوکسیمی شده و نیازمند استفاده از ماسک اکسیژن است. برای استفاده از این دستگاه کافیست انگشت اشاره فرد را ضد عفونی نموده و سپس در قسمت گیره مانند قرار دهید، در این صورت دستگاه به صورت خودکار اقدام به سنجش میزان اکسیژن می‌نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی و دستگاه قند خون با مشاوران ما در سایت آبی سلامت تماس حاصل نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3782

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.