افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
0

با انواع لینیر گاید و کاربردهای آن آشنا شوید

  • کد خبر : 4117
با انواع لینیر گاید و کاربردهای آن آشنا شوید

لینیرگاید یکی از روش‌ های کنترل حرکتی در دستگاه ‌های سی ان سی است که به منظور کنترل دقیق حرکت اجزای دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این روش، حرکت دستگاه از طریق یک ریل خطی انجام می ‌شود که در آن یک تعداد سنسور موجود است. این سنسورها با اندازه ‌گیری […]

لینیرگاید یکی از روش‌ های کنترل حرکتی در دستگاه ‌های سی ان سی است که به منظور کنترل دقیق حرکت اجزای دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این روش، حرکت دستگاه از طریق یک ریل خطی انجام می ‌شود که در آن یک تعداد سنسور موجود است. این سنسورها با اندازه ‌گیری موقعیت دستگاه و مقایسه آن با موقعیت مورد نظر، به دستگاه دستور می دهند.

لینیرگاید در دستگاه سی ان سی چیست

لینیرگاید یا ریل و واگن از جمله محصولات مکانیکی است که از دو بخش ریل و واگن ساخته شده و وظیفه ی حرکت رفت و برگشتی را به دنبال دارد. در ساختار آن ها، ساچمه های ریزی وجود دارد که با کوچکترین برخوردی، شروع به حرکت می کنند. در واقع این قطعه طراحی شده تا اجزای مختلف را هنگام حرکت در یک مسیر خطی نگه دارد و از انحراف آن ها جلوگیری کند. در ادامه بیشتر درباره لینیر گاید لاین حرکت صحبت خواهیم کرد.

انواع لینیر گاید

انواع لینیر گاید به شکل زیر است:

· لینیرگاید خطی

در این نوع، دستگاه سی ان سی با استفاده از یک ریل خطی به طول مشخص حرکت می‌کند. این روش برای حرکت در مسیر خطی و ردیفی، مثل تولید قطعات یکنواخت در طول زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

· لینیرگاید دایره‌ای

در این نوع، دستگاه سی ان سی با استفاده از یک محور قطری حرکت می‌کند. این روش برای تولید قطعات گرد و شعاعی مثل مواد پزشکی، قطعات خودرو و صنعت جواهرسازی استفاده می‌شود.

· لینیرگاید ماتریسی

در این نوع، دستگاه صنعتی با استفاده از چندین ریل خطی و محورهای حرکتی مختلف، به صورت ماتریسی جابه جا می شود. این روش برای تولید قطعات پیچیده مثل قطعات هواپیما، قطعات صنایع دفاعی و دستگاه‌های پزشکی کاربرد دارد.

در کل، نوع لینیر گاید بستگی به نوع قطعه مورد نظر، دقت مورد نیاز، حجم تولید و بودجه موجود انتخاب می شود.

مزایای لینیر گاید

مزایای استفاده از لینیر گاید

استفاده از لینیرگاید در دستگاه‌ های سی ان سی، مزایای بسیاری دارد که به شرح زیر است:

· دقت بالا

ریل و واگن باعث می‌شود که دستگاه های صنعتی با دقت بسیار بالا حرکت کنند و به طور دقیق قطعات را برش و یا حکاکی کنند.

· سرعت بالا

حرکت دستگاه سی ان سی با استفاده از ریل و واگن به صورت خطی، صاف و بدون لرزش انجام می‌شود که باعث افزایش سرعت و بهبود کارایی دستگاه می گردد.

· عدم نیاز به تنظیم موقعیت اولیه

با استفاده از لینیرگاید، دستگاه سی ان سی قبل از شروع کار به صورت خودکار موقعیت خود را تنظیم می‌کند و نیازی به تنظیم دستی موقعیت اولیه نیست.

· کاهش خطای اجرای کار

با استفاده از ریل و واگن، خطای اجرای کارها کاهش می‌یابد. زیرا دستگاه سی ان سی با دقت بالا و به صورت خطی حرکت می‌کند.

· امکان تولید قطعات پیچیده

با استفاده از لینیرگاید، امکان تولید قطعات پیچیده و با سطوح غیر صاف افزایش می‌یابد.

در کل، استفاده از لینیرگاید در دستگاه‌ های صنعتی ، علاوه بر افزایش دقت و کیفیت کارها، باعث افزایش سرعت و بهبود کارایی دستگاه نیز می‌شود.

کاربردهای لینیرگاید

کاربرد ریل و واگن

لینیرگاید در صنایع مختلفی مانند صنایع فلزی، خودروسازی، هوافضا، پزشکی، الکترونیکی، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای ریل و واگن در صنایع مختلف عبارتند از:

· برش و حکاکی

لینیرگاید در دستگاه ‌های سی ان سی برای برش و حکاکی انواع مواد مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به برش و حکاکی فلزات، چوب، پلاستیک، شیشه، سرامیک، مواد غذایی و … اشاره کرد.

· ماشینکاری

ریل و واگن در دستگاه‌ های سی ان سی برای ماشینکاری انواع قطعات از جمله قطعات خودرو، ابزار دقیق، قطعات الکترونیکی و … کاربرد دارد.

· ساخت قالب

ریل و واگن در دستگاه ها برای ساخت قالب‌ های صنعتی مانند قالب‌ های تزریق پلاستیک و قالب ‌های ساخت قطعات فلزی استفاده می‌شود.

· تولید قطعات دقیق

لینیرگاید در دستگاه‌ ها برای تولید قطعات دقیق و با کیفیت بالا مانند قطعات پزشکی، قطعات الکترونیکی و … کاربرد دارد.

· تولید مدل‌های سه بعدی

ریل و واگن در دستگاه‌ های سی ان سی برای تولید مدل‌ های سه بعدی و پروتوتایپ ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

· تولید لوازم و ابزارهای خانگی

لینیرگاید در دستگاه‌ های سی ان سی برای تولید انواع لوازم و ابزارهای خانگی مانند قطعات اسپرسوساز، مخلوط کن، یخچال، مبلمان و … کاربرد دارد.

خرید ریل و واگن صنعتی

برای خرید لینیرگاید می‌توانید به فروشگاه‌ های مختلفی همچون لاین حرکت مراجعه کنید که در زمینه تجهیزات و لوازم صنعتی فعالیت دارند. این فروشگاه ‌ها معمولاً انواع مختلف لینیرگاید را در اندازه ‌ها و طول‌ های متنوعی ارائه می‌دهند.  به عنوان مثال اتوماسیون صنعتی لاین حرکت که سال ها است در زمینه فروش قطعات cnc فعالیت می کند و دارای چندین نمایندگی معتبر از برندهای آسیایی و اروپایی است، بهترین گزینه برای خرید لینیر گاید می باشد و شما می توانید انواع قطعات همچون اینورتر ، بلبرینگ خطی، استپ موتور، اسپیندل موتور و … را از این فروشگاه با بهترین قیمت و کیفیت تهیه نمایید.

قبل از خرید لینیرگاید، باید اندازه‌ی دقیق طول و عرض آن را بررسی کنید تا با نیاز شما سازگار باشد. همچنین، بهتر است از برندهای مطرح و با تجربه در این زمینه خرید کنید تا از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار شوید. هزینه‌ی خرید لینیرگاید نیز بستگی به اندازه، طول، جنس و برند آن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه ی لاین حرکت در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.